Linki sponsorowane

Linki sponsorowane

Dzisiejsze spostrzeżenia w obszarze linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google, dały mi jasno do zrozumienia, że tu chodzi tylko i wyłącznie o kasę. Zyski z reklam spadają, pozycjonerów przybywa jak grzybów po deszczu, a co najlepsze odbywa się to za coraz mniejsze pieniądze. Wystarczy sobie zajrzeć na zlecenia.przez.net i pooglądać oferty nastoletnich pozycjonerów, którzy wypełniają wciąż nie obsadzone „proste frazy”. Pozycjonowanie stało się trudniejsze, ale nie wszędzie. Tam gdzie można zebrać jeszcze jakieś ochłapy, są już „pozycjonerzy z Allegro”. Co robi Google ?

Co można zrobić kiedy spadają zyski ?

Najtańsze jest nowe opakowanie, co właśnie zrobił Google. Tanim kosztem uwidocznić coś na co już przeciętny internauta nie zwraca uwagi, czyli „linki sponsorowane”. Klikalność we wspomniane linki jest raczej znikoma, co wiem z własnego doświadczenia, chyba że … pokażemy to w innym świetle.

Jak wiadomo linki sponsorowane nie są płatne i nie istnieje możliwość ich wykupienia, ale … żeby się w nich znaleźć, należy trochę gotówki zainwestować w reklamy AdWords, za co właśnie Google nagradza nas linkiem sponsorowanym. Logicznym jest więc, że za darmo się tam nie znajdziemy.

Najlepiej cały efekt ilustruje zrzut ekranu wykonany na popularne hasło „księgarnia”. Jak widać ten ostry kontrast, został spytnie i praktycznie zerowym nakładem kosztów wykorzystany przez Google, w celu promocji AdWords. Bo jaki inny może mieć cel promowanie czegoś co jest według Google bezpłatne ?

Manipulacja spotyka nas na każdym kroku … nie widzimy jej kupując kawę, papierosy, czy przyprawy kuchenne. Większości z nas nie przychodzi nawet do głowy, co składnia nas do zakupu tego czy innego produktu. Obecne praktyki Google Polska mają za zadanie zwiększyć sprzedaż reklam kontekstowych. Z jakim skutkiem ? To już pokażą nam to statystyki AdSense.